About Me

My photo
Rawang, Selangor, Malaysia
I'll take one shot for my pain, one drag for my sorrow. Get messed up today and I'll be okay tomorrow. My past is my past, it made me who I am, I have no regrets, wouldn't change a thing. I just don't live there anymore. Never regret. If it's good, it's wonderful. If it's bad, it's experience.

Wednesday 20 November 2013

HARGAI DIA SEADANYA

Gf : Hai, abang. Assalamualaikum. Abang buat apa tu? 
Bf : Waalaikummussalam. Haa, ada apa? Saya busy kerja ni. Nak apa? 
Gf : Rindu abang ni. Maaflah kalau ganggu. Nanti dah free text sayang tau. 
Bf : Okay, bye. 
Gf : *Menunggu text dari teman lelakinya* 

..Keesokan harinya..

Gf : Abang, kenapa semalam tak text sayang? 
Bf : Saya sibuklah. Kenapa awak tak paham ekh? Nanti-nanti saya textlah. Hilang ekh nyawa awak tu kalau saya tak text? 
Gf : Abang, kenapa kita macam nie? Sampai hati abang. Mana abang yang sayangkan saya dulu? Yang tak sanggup tengok saya sakit hati dan tak sanggup tengok saya menangis? Kenapa abang berubah? Andai saya bertepuk sebelah tangan sedarkanlah saya agar saya tak terlalu beharap. *menangis*
Bf : Diamlah ! Aku busy. Bye. 
Gf : Andai saya bersalah maafkan saya. Take care. 

..Si teman wanita pun bersiar-siar di pantai. Tiba-tiba si teman wanita ternampak teman lelakinya bersama seseorang. Si teman wanita berlalu meninggalkan tempat itu dengan perasaan sedih..

Gf : Hai, selamat malam abang. *penuh harapan menunggu jawapan*
 Bf : *tak ada respon*
 Gf : Abang replylah. Sayang rindukan text abang. Rindukan ucapan abang. "Selamat malam sayang. Sweet dream sayang" 
Bf : *tak ada respon* 
Gf : Abang kenapa tak reply? 
Bf : *tak ada respon* 

..Hampir sebulan si teman wanita mendiamkan diri. Akhirnya si teman lelaki menghantar text.. 

Bf : Sayang , kenapa lama mendiamkan diri? Marahkan abang lagi ke? 
Gf : *tak ada respon* 
Bf : Sayang, replylah. Abang rindu kerenah sayang.
Gf : *tak ada respon* 
Bf : *call*
 Gf : Eh, siapa ni? 
Bf : Dah tak kenal abang ke? 
Gf : Ouh awak. Maaf dah lupa. 
Bf : Cepatnya sayang lupakan abang ekh . Abang rindukan sayang.
Gf : Hmm, saya ada benda nak bagitahu awak. 
Bf : Benda apa sayang? Sayang dah tak marahkan abang kan? 
Gf : Saya dah tak ada perasaan dekat awak. Masa awak abaikan saya dulu, ada seseorang yang dah berjaya tawan hati saya. Dia menyayangi saya macam dia menyayangi ibunya. Dia menjaga saya seperti dia menjaga adik perempuannya. Walaupun saya mencintai awak sehinggakan saya menyakitkan perasaan saya sendiri, dia hadir dan merawat kedukaan saya kami dah mengambil keputusan agar hubungan kami diikatkan dengan satu ikatan perkahwinan. Jemputlah datang. Maafkan saya. *dengan nada sebak* 
Bf : Sayang, abang minta maaf. Abang salah. Abang terlalu mengejar kecantikkan rupa sehingga abang tak mengejar kecantikkan hati budi. Abang dah terima balasan dari Allah. Cinta abang dikhianati. Maafkan abang. 

. . . . . . . . . . . . . . .

"Allah Maha Adil dan Maha Mengetahui setiap perbuatan kita akan kita dapat balasannya. Berhentilah menyakiti perasaan seseorang yang telah menyayangi kita. Andai kita hanya ingin memainkan perasaan orang, ketahuilah bahawa kelak kita juga akan berasa menyesal."

No comments:

Post a Comment